آشنایی با 4 مکان تاریخی در بانکوک


کاخ بزرگ بانکوک

اگر تنها زمان برای دیدن یک مکان تاریخی در بانکوک را دارید ، حتما کاخ بزرگ را در اولویت قرار دهید و این کاخ در سال 1728 ساخته شده و  برای سالهای طولانی محل سکونت پادشاهان بوده است . در هنگام بادید از این کاخ مرتب و باوقار لباس بپوشید . می توانید تور کاخ بزرگ را از هتل محل اقامتتان تهیه کنید . این تور نیم روزه است .

 

موزه ملی بانکوک

به دوستداران تاریخ پیشنهاد می شود حداقل نیمی از روز را به گشت و گذار در موزه ملی اختصاص دهند . تا اواسط دهه 1970 این مکان تنها یک موزه تایلندی بود که تاریخ این کشور را به نمایش گذاشته بود . کاخ قدیمی وانگ نا که محل موزه می باشد ، در سال 1874 میلادی توسط پادشاه راما ساخته شده است . این کاخ سندی برای تاریخ تایلند است . 

 

کاخ ویمارنمِک بانکوک

کاخ ویمارنمک ، بزرگترین ساختمان جهان است که به طور کامل از تیک طلایی ساخته شده است . این کاخ در کنار مجلس ملی واقع شده است که در سال 1900 توسط فرمان پادشاه راما پنجم در کاخ دسیت بازسازی گردید و اخیرا توسط ملکه سیریکیت بازسازی شد و به موزه سلطنتی تبدیل شده است . در این موزه می توانید مبلمان آنتیک ، ظروف ، ظروف چینی ، عکس های قدیمی و خاطراتی از سلطنت پادشاه (1868 – 1910) وجود دارد . بسیاری از اتاق ها هنوز هم فضای گذشته را حفظ کرده اند .  در هنگام بازدید از کاخ شلوارک یا پیراهن بدون آستین نباید بپوشید . دامن هم حداقل تا زانو باشد .


 

خانه جیم تامپسون

از دیگر معروف ترین بناهای تاریخی بانکوک ، خانه موزه جیم تامپسون است که ساختمانی زیبا می باشد که توسط باغ هایی سرسبز احاطه شده است . این بنا محل زندگی جیم تامپسون کارآفرین آمریکایی بوده است . جیم تامپسون پس از گذراندن سربازی در انتهای جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت که در تایلند ساکن شود . او یک شخصیت برجسته در صنایع ابریشمی تایلندی بود و به سفارش فیل سفید اهدا شد و افتخار بزرگی بود برای خارجی هایی که به تایلند کمک کرده بودند . 


 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.