5 معبد باشکوه در پوکت

1- معبد بودای بزرگ
بودای بزرگ یکی از مهمترین و مشهورترین جاذبه های پوکت است . این مجسمه در بالای تپه های Nakkerd بین چالونگ و کاتا قرار دارد و ارتفاع 45 متری آن به راحتی از دور دیده می شود . این مکان باشکوه بهترین منظره 360 درجه ای از جزیره پوکت را دارد ، با چشم انداز های جالب از شهر پوکت ، کاتا ، سواحل کارون ، خلیج چالونگ و … . 

2- معبد جوی توی
معبد جوی توی معبد معروف چینی است که نقش مهمی در جشنواره گیاهخواری سالانه پوکت دارد . این معبد به عنوان یکی از قدیمی ترین و محترم ترین مراکز معنوی اطراف پوکت است . معبد جوی توی قبلا در Soi Romanee در شهر قدیمی پوکت قرار داشت و چندین سال پیش پس از آتش سوزی به محل فعلی آن منتقل شد . 


3- معبد سوان خاها 
وات سوان خاها نیز به عنوان وات تام شناخته می شود ، در یک غار آهکی واقع شده است. در این غار بزرگ یک مجسمه 15 متری خیره کننده بوداست . سراسر غار با کاشی های بنجارنگ (تایلندی) تزئین شده است . در اینجا باید مراقب باشید زیرا معبد دارای جمعیت قابل ملاحظه و مهاجم میمون است که مستعد ابتلا به تنقلات از بازدیدکنندگان و از بین بردن آنتن های اتومبیل هستند . 


4- معبد سریسونتورن
معبد سریسونتورن که مردم محلی به عنوان وات لیپون می شناسند ، در تالوانگ ، در شمال شهر پوکت قرار دارد . اولین چیزی که از این معبد نظرتان را جلب می کند ، مجسم ای 29 متری بوداست که در بالای ساختمان مرکزی قرار دارد . در این معبد تعداد زیادی تصاویر غیر بودا ، از جمله غول و شیرها که از اسطوره های تایلندی هستند ، وجود دارد . اعتقاد بر این است که آنها به عنوان نگهبانان معبد هستند . 

5- معبد پرانانگ سانگ 
معبد پرانانگ سانگ درست قبل از تقاطع تالوانگ در نزدیکی Baan Ta-Kien واقع شده است . گفته می شود که این معبد تقریبا 500 سال قدمت دارد و قدیمی ترین معبد این جزیره است . این معبد نیز داستانی دارد . برطبق داستان این معبد برای احترام به یک شاهزاده بی گناه ساخته شده است که اعدام شده است .

منبع:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.