چه غذاهایی در سامویی محبوب هستند ؟

غذاهای خیابانی در تایلند از جمله غذاهای محبوب هستند . در هر شهر تایلند بروید ، غذاهای خیابانی زیادی را خواهید دید . در سامویی نیز غذای خیابانی فراوان است . رستوران های خیابانی در پیاده روها صندلی چیده اند و افراد زیادی آنجا نشسته اند و از طعم غذاها لذت می برند . رستوران های سامویی عموما در کنار جاده های ساحلی ، پیاده روها و بازارهای شبانه هستند . در ادامه مطلب معروفترین غذاهای خیابانی سامویی را معرفی کرده ایم . 

  سوپ نودل 

سوپ رشته نودل تایلندی که از جوجه ، گوشت گاو یا گوشت خوک و یا غذاهای دریایی تهیه شده است . خودتان می توانید گوشت داخل سوپ را انتخاب کنید . بنابراین قبل از سفارش مطمئن شوید گوشت خوک در آن استفاده نشده است .  

 

سالاد پاپایا

سالا پاپایا در اصل از ایسلند است ولی در شمال شرقی تایلند بسیار محبوب است . این سالاد شامل پاپای سبز ، سیر ، گوجه فرنگی ، لوبیا یاردلون ، بادام زمینی و چیلی است . خرچنگ نیز اغلب به آن اضافه می شود . 

 

نودل مخلوط 

فاد تایلندی یکی از غذاهای محبوب مسافران در تایلند است . این نودل های سرخ شده با سس ماهی ، فلفل قرمز ، سس قند و تامارند (و یا ترکیب تخم مرغ ، ماهی خشک شده ، توفو و تخم لوبیا) با میگو ، مرغ یا گوشت خوک آماده می شود .

 

ساتای

ساتای یک غذای اندونزیایی است که از مرغ ، گوشت گاو ، گوشت خوک یا (گاهی اوقات) ماهی سرخ شده یا کباب شده با سس بادام زمینی تهیه می شود . قبل از کباب کردن ، گوشت در زردچوبه مارنیزه می شود ، که رنگش زرد شود .

 

نودل برنج با کاری

کانوم جین (که اغلب به اشتباه Khanom Chin تلفظ می شود ) نوعی سوپ است که با برنج ، تخم مرغ پخته شده و سبزیجات تازه تهیه می شود . در این ظرف سنتی خوشمزه نیز می توان به جای برنج چسبنده ، سالاد پاپایا استفاده کرد .

 

برنج مرغ زرد 

برنج مرغ زرد در اصل از مالزی است .  این غذا با پیاز سرخ شده ، خیار و یک کاسه کوچک سوپ است . رنگ زرد برنج با جوشاندن آن با مخلوطی از پودر پیاز ، روغن ، زردچوبه و سیر است . مرغ با پودر کاری ، زردچوبه ، زیره سبز ، گشنیز و پودر فلفل قرمز آماده می شود .

 

غذاهای دریایی با برنج چسبنده

گوش کباب شده ، ماهی و غذاهای دریایی سنتی از محبوب ترین غذای خیابانی در تایلند است . از سینه مرغ تا ماهی های کوچک و از سوسیس تا قطعات گوشت خوک که 10 تا 20 بات فروخته می شوند .

 

پلو مرغ

پلو مرغ یک غذای سنتی تایلندی است. این غذا از استان هینان در جنوب چین به تایلند آمده است و سینه مرغ با برنج می باشد . مرغ به صورت پخته شده با مخلوط سیر و زنجبیل و برنج تهیه می شود . 

 

پنکیک 

پنکیک تایلندی مورد علاقه همه شیرینی دوستان است . پنکیک در واقع از هند به تایلند آمده است و یکی از محبوب ترین میان وعده ها در بین تایلندی ها و خارجی ها است .

 

کوکتل

روند جدیدی در بازارهای شبانه و پیاده روهای اطراف ساموئی وجود دارد : کوچه های کوکتل . شما می توانید موهیتو یا کوکتل را با 70-100 بات بخرید و در حالی که قدم می زنید ، نوش جان کنید . 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.